.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فقط و فقط اوامر ولی امر مسلمین جهان را اطاعت کنیم !

فقط و فقط اوامر ولی امر مسلمین جهان را اطاعت کنیم !

تجربه های صدر اسلام برای تنظیم ارتباطات و استنباطات دینی و اجتماعی ما به اندازه لازم بسنده و کفایت می کند که ما با درایت و کیاست عمل کرده و غافلانه به تکرار شکستها ی تلخ تاریخ تن در نداده و غربت اسلام را تکثیر نکنیم !

سقیفه بنی ساعده ، غربت زهرا(س) و علی(ع) را رقم زد و بیت الاحزان را بنا کرد و سکوت ۲۵ ساله امام علی(ع) را در حالیکه تیر در چشم و استخوان در گلو بود،بر شیعه تحمیل کرد!

جمل ، جدال خودی ها را کلید زد و فروپاشی باورهای مقدس را باب کرد و حقانیت حقیقت واضح را در هاله تردید برد و علی(ع) را وادار به دفع ناخواسته خویشان خود کرد تا خطری متوجه اسلام نشود!

صفین ، مصاف زیادی خواهان شکم گنده رانت خواری بود که حرام را بر حلال ترجیح داده و باطل را حق جلوه می دادند و با اسلام تحریف شده و کاملاً زمینی ، اسلام ناب علوی(ع) و محمدی(ص) را به تنگنا برده و با علم کردن قرآن بر نیزه ها،شبهه را به جایی رساندند که عده ای بر علی(ع) خروج کرده و از اردوی علوی بیرون رفته و در نهروان برای مبارزه با علی(ع) اردو زدند!

خوارج نهروان ، تجسم مغزهای خشکی بودند که برای فهم دین،ظاهربینانه عمل کرده و قادر به شناخت هسته دین نبوده و در پوسته سیر می کردند و جز تعصب لجوجانه، هنری نداشته و ورق پاره های قرآن را بر قرآن ناطق ترجیح داده و علی(ع) را متهم به نقض سنت پیامبر اعظم(ص) و خروج از محتوای قرآن کرده و بر اساس تفسیر به رای یکی از آیات قرآن(لا حکم الا لله) دیگر او را واجب الاطاعه نمی دانستند!

صلح امام حسن(ع) ، مصداق بارز ایمانهای رقیق شده و بی مقاومتی است که یا زود مرعوب می شوند و یا مورد تطمیع قرار می گیرند،بهر حال نتیجه رابطه منفعت جویانه و دنیامدارانه با امام،منجر به پذیرش همان صلحی می شود که عاقبتش،غربت و نوشیدن جام زهر و قبول شهادت است!

واقعه کربلا ، تجلی رسیدن کارد به استخوان اسلام است و چاره ای جز قیام مظلومانه و نهضت شجاعانه اقلیت حق علیه اکثریت باطل وجود نداشته و مظلومیت اسلام و امام و مسلمانان،محصول پیمان شکنی کوفیان و کوفی مرامانی است که همیشه بین دنیا و آخرت،دنیا را ترجیح داده و می دهند!



این غربت ها نهایتاً به غیبت امام عصر(عج) می انجامد که انتظار امروز ما ، محکومیت تعزیزی امت اسلام و جامعه بشری است که بخاطر غفلتها و غرورها و کج فهمیها و لج کردنها و ناراستیها و ناسازگازیهایی است که در تاریخ به ثبت رسیده است !

با همه این نامرادیها، باز هم خدا به حرمت خوبانی چون امام راحل به ما عنایت کرده و ما را از نعمت ولایت فقیه و حکومت اسلامی بهره مند کرده است ! آیا بازهم باید ناسپاسی نشان داده و با کفران این نعمت الهی دوباره به حکومت حجاج ها تن در دهیم ،یا اینکه باید با اطاعت خالصانه و مریدانه، به سمت ایجاد بسترهای لازم برای ظهور حضرت حجت(عج) حرکت کرده و شتاب بگیریم؟!

وقتی امام علی(ع) می فرماید:علی را با حق مقایسه کنید؛ نه حق را با علی ! آیا ما حق دلبستگی شخصی به این و آن داریم ؟! آیا می توان بخاطر علاقه های فردی گذشته،اطاعت بی چون و چرا از ولی امر مسلمین را با اگر و اما مواجه کرده و در لبیک گویی رسا و همراه شدن با مردمی که فرسنگها از خواص و فرهیختگان جامعه پیش افتاده اند،درنگ ورزید؟!

واقعاً می توان زمان علی(ع) را درک کرد و به یقین رسید که رهبری جامعه در زمان ایشان سخت تر از رهبری جامعه در زمان پیامبر(ص) بود،چرا پیامبر(ص) با عامه مردم مواجه بود و صحابه همراهان مطاعی بودند، اما در زمان علی(ع)،نه عامه مردم خوب همراهی می کردند و نه خواص بنای اطاعت داشتند! عامه ای که برای اسلام احساس خطر نمی کردند و خود را مکلف به فداکاری و جبهه گیری ندانسته و شایعات و تحلیلها و کلک های عمروعاص ها را زودتر از هر زمان دیگر باور می کرده و خواصی که خودشان را به اندازه امام علی(ع) و یا حتی بیشتر صاحب حق دانسته و یا حق علی(ع) را غصب می کردند و یا حقی بیش از دیگران از علی(ع) مطالبه می کردند!

الان هم یک جورهایی تاریخ تکرار شده و ما باز هم با خواص ناشنوا و ناسپاس مواجه ایم و بدتر از آن اینکه عمار یاسرهایی که شهادتشان تضمین حقانیت علیست،شناسای کسی نیستند و نمی توان هم به عمارنماها دلخوش بود، چرا که غبار فتنه هنوز فرو ننشسته و تشخیص ها شبهه آلودند !

فلذا فقط و فقط یک راه می ماند و آن اینکه ما باید تنها تابع فرامین ولی امر مسلمین بدون هیچ واسطه ای باشیم و رهنمودهای رهبر را همانند زمان امام راحل،بدون تفسیر تندروانه و کندروانه دیگران درک کرده و روی شعور خودمان حساب بیشتری باز کنیم و به تبعیتی بپردازیم که عاقبتش سرافرازی و اجر الهی است و هرگز ندامتی در کار نیست، در حالیکه هر اطاعت و هر ارادت غیر ولایتی، می تواند ما را به نا کجا آبادی ببرد که هرگز سعادت ما را تضمین نکرده و رضایت خدا را برای ما در پی ندارد.



در پایان به همه مخاطبانی که هنوز در مرحله تردید و اذیت قلب شریف ولی امر مسلمین جهانند، توصیه می کنم که اولاً از این فراخوان کریمانه و صبورانه رهبری معظم استفاده کرده و ثانیاً به اندازه نفوذ کلام و شخصیت شان از دیگر دوستانشان نیز بخواهند به دامان ولایت بازگشته و مافات را جبران نمایند و بدانند که در تاخیرها،جفا کرده و قهر خدا را میخرند و پیمان شکنانه از اهالی وفا فاصله گرفته و دور می شوند!ثالثاً باید از استکبار جهانی و ایادی داخلی اش تبری جسته و در مقابل مواضع غلط فتنه گرانی که خود را به انقلاب،امام و اسلام منتسب کرده و خودشان را با برخیها هم موضع نشان می دهند،موضع بگیرند.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 آذر 1388
تاسی به هر کسی غیر از رهبر خطایی استراتژیک برای هر شهروند اجتماعی است و من از استاد رنجبر متشکرم که روی کلمه "فقط" تاکید کرده است! انصاف مسلمانی و دینداری ایجاب می کند که ما قدردان این نعمت واسعه الهی باشیم و نه از رهبر عقب باشیم و نه جلو بزنیم،اطاعت یعنی مطابقت با امام،همانطوری که در نماز جماعت رعایت می کنیم!چرا بعضی ها هنوز به این مرحله از درک نرسیده اند که عدم اطاعت از رهبر،یعنی به حراج گذاشتن نظام و انقلاب و آرمانهای امام راحل!؟!جعفرپور-ساری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.